Wednesday, October 29, 2014

Cara untuk mengelakkan Demam Kuning/ Juandis pada Bayi

Alhamdulilah sebulan yang lalu Marza baru melahirkan seorang putri iaitu cahaya mata yang ke-3, Yang paling best kelahiran yang ni ialah putri ku ini boleh dikatakan bebas demam kuning. Nurse yang datang check-up kat rumah kata hanya ada sedikit je demam kuning. Dia sarankan cuma kerapkan bagi susu badan, disamping tu juga letak bayi di tepi tingkap bagi dpt silau cahaya matahari. Putri ku ini juga tak perlu pergi ke hospital untuk diambil darah.

Jika anak-anakku sebelum ini, kedua-dua kena demam kuning yang agak tinggi. Anak yang kedua kena tahan di dalam wad 3 hari & diletak di bawah lampu cahaya biru (fototerapi). Anak yang sulung tidak masuk ke dalam wad, tetapi kena berulang alik ke hospital setiap hari untuk diambil darah. Kaki mereka habis la lebam-lebam sebab kesan kena cucuk jarum untuk ambil darah. Kesian tengok nya.

Dalam blog  KAI sebelum ini ada juga post mengenai Demam Kuning/ Juandis.

Semasa mengandung kali ini, memandangkan anak-anak saya sebelum ini ada demam kuning, jadi saya cuba cari kaedah bagi mengelakkankan bayi ini kena demam kuning sama. Jadi sewaktu 7 bulan ++  saya amalkan minum susu kambing NUTRI GOAT MIRACLE 8 sekali sehari.
Alhamdulillah hasilnya putri ku ini hanya ada sedikit juandis atau boleh dikatakan bebas juandis.

Jadi kepada ibu-ibu yang mengandung di luar sana ingin mencuba susu kambing NUTRI GOAT MIRACLE 8 ini boleh hubungi Marza AGENT NUTRI GOAT MIRACLE 8 ,

Whatsapp/ pm :014 - 2682155
email: max_min9@yahoo.com

Boleh hantar menggunakan Pos Laju/ Kurier 
Boleh juga COD, area PANDAN INDAH, AMPANG dan kawasan sekitarnya.
(atau pick-up point Tesco Ampang)

...........♥♥♥............

No comments:

Post a Comment