Thursday, February 2, 2012

Buku : Setia Menanti

Novel "Setia Menanti " Hanya sonata rindu yang mampu merawat luka-luka semalam ini ditulis oleh Fauziah Ashari, diterbit oleh Alaf 21 cetakan 2004. Cerita nya best. Bila kita baca intro nya pun, membuatkan kita tak sabar-sabar kita nak tahu apa kesudahannya. Novel ni adalah novel ketiga bagi Fauziah Ashari selepas Pergilah Sepi dan Ombak Rindu.

Setelah Mz novel ni, baru la tahu mengapa kebanyakan karya beliau bestseller. Ini adalah kerana olahan & susunan cerita ni membuatkan kita seolah-olah kita berada di watak yang ditulis. Dengan adegan suspennya, romantisnya, kesedihannya dan kegeramannya, cukup... Walau ape pun tahniah kepada penulis kerana berjaya membuat / menggoda hati ini untuk memiliki semua novel hasil karya beliau. Bisik-bisik gelora dah beli, tunggu book review lepas ni yer..

Sinopsis novel

Pandang pertama telah memutikkan cinta di hati Adrina terhadap Akid Ajmal. Malagnya, lelaki itu memilih Fatihah sebagai kekasihnya. Adrina memujuk perasaannya agar melupakan lelaki itu. Bertahun-tahun dia merawat hatinya sendiri.

Tanpa disangka, takdir telah menemukan mereka semula. Akid Ajmal yang kecewa bercinta mula merindui Adrina yang masih terluka. Sejak itu dia berusaha untuk meraih cinta si gadis. Ternyata, hati Adrina memang untuk Akid Ajmal.

Setelah janji diikat, mereka bagaikan tidak sabar menanti hari bahagia untuk menyulam kasih sehidup semati. Namun, kemunculan Fatihah telah merobek kesetiaan Akid Ajmal. Malah, Akid Ajmal sanggup menikai Fatihah yang tercela maruahnya.

Adrina benar-benar kecewa dengan permainan cinta Akid Ajmal. Dalam merawat lara, Zulfaris muncul memberikan semangat dan harapan. Tetapi,antara kasih dan belas, Adrina terjerat antara Akid Ajmal dan Zulfaris. Dengan hati yang terluka, dia harus memilih seorang daripada mereka kerana cintanya hanya satu

Mz : Selepas ni nak cari novel Pergilah Sepi dan Ombak Rindu la... hehehee..

No comments:

Post a Comment